ePortal.BG

Театър "Българска армия" представя във Варна "Черна комедия" от Питър Шафър

Сподели


актьорите на сцената на ЧЕРНА КОМЕДИЯ

След появата си през 1965 г. под перото на Питър Шафър, „Черна комедия“ се превръща в една от най-смешните и успешни произведения в своя жанр. Можем да я видим в интерпретация на режисьора Иван Урумов на 12 юни от 19.30 часа във Фестивален и конгресен център във Варна

Билети могат да бъдат закупени от касите на Българан и Фестивален компллекс във Варна. Купи онлайн билети за "ЧЕРНА КОМЕДИЯ" в 
ePortal.BG - ТУК 

„Черна комедия“ е фарсов танц на тайни и истини, който оплита героите в собствените им слабости. Остроумните диалози, неочакваните завои – сюжетни и физически, и колоритната актьорска игра биха подействали и на най-претенциозните зрители. На тъмно дори и те ще се смеят.

Сценарият ни среща с разнообразие от герои, които споделят едно общо нещо – истинските им характери излизат наяве, когато се окажат на тъмно. В центъра на сюжета са скулптора Бриндсли и годеницата му Каръл, които очакват важен гост в квартирата на бъдещия младоженец – милионерът и ценител на изкуството Георг Бамбергер. Освен него, за да оцени творбите на Бриндсли, двойката се готви и за бащата на Каръл – бивш военен, пословичен със своята властност. Повреда в електроснабдяването обаче обърква плановете им, привличайки неканени гости, а вечерта не се оказва такава, каквато са си представяли.

Всеки от героите носи в себе си някаква несигурност, която излиза наяве в зависимост дали е тъмно, или светло. Оттам се поражда и част от конфликта помежду им. Мракът едновременно ги сближава, но и разединява, защото някои неща са на път да излязат „на светло“, ако токът се върне. Така освен заради качествата и диалозите, комичното се поражда в опитите на едни да светнат в тъмнината, а други – да я запазят.

През по-голямата част от действието героите се намират в тъмнина, заради което се налага актьорите да играят „слепци“. Така отначало зрителите може да си помислят, че това би било отегчително за гледане през следващия час и половина. Съмненията обаче скоро се разсейват, виждайки сериозно отрепетирани движения, които изглеждат естествено непохватни. Най-много такива се наблюдават при Веселин Анчев, на когото е поверена главната роля на Бриндсли. Актьорът се справя с лекота не само с емоционалната задача, но и с физическите предизвикателства като търкаляне по стълби и премятане на сцената и извън нея.

Достоен партньор в перипетиите му е Луизабел Николова като годеницата Каръл, която остава повече симпатична, отколкото дразнеща, каквато е по сценарий. Георги Къркеланов е един от тези, които предизвикват най-много смях с поведението си, стъпило върху характеристиките на строгия полковник Мелкет, увлечен по духовното. Очарователен е образът на Анастасия Ингилизова като госпожица Фърнивал, съседка на средна възраст. Пластовете й срамежливост се свличат с всяка поредна чаша от нейното симпатично пиянство.

Не по-малко странен е друг съсед – Харолд Гориндж, когото Владислав Виолинов изиграва фино с доза невротичност и изискано хомосексуално излъчване. Всеки от тях е като бомба със закъснител, която разсмива и без да се налага да избухне. По такъв начин въздейства и Моню Монев, който блестящо разкрива комедийния си талант. Актьорите са постоянно в движение, като не оставят на зрителите възможност да се разсейват. Напротив – на моменти дилемата е кого те да наблюдават по-напред. В повечето случаи обаче това е решено със застиването на едни от героите, докато акцентът е върху други.

Когато на сцената е светнато, при героите е тъмно, което ясно показва идеята, че сме най-прозрачни, когато никой не ни гледа. Макар да обхваща два етежа, сценографията е семпла, като дава пространство за многото движения на героите и позволява на костюмите да изпъкнат, които казват по нещо за всеки от персонажите. Така например връхната дреха и перуката на Клия (Евелин Костова като хладно агресивната любовница) напомнят за нещо, което би носила една femme fatale.